اولاند همچنان نامحبوب است
رویترز رویترز

 

در نظرسنجی اخیر از مردم فرانسه مشخص شد، میزان محبوبیت رئیس جمهوری این کشور کاهش چشمگیری داشته به طوری که کمتر از یک چهارم شرکت کنندگان در این نظرسنجی از اقدامات وی راضی هستند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، در این نظرسنجی که توسط موسسه IFOP و در هفته‌نامه ژورنال دودیمانش منتشر شد، میزان محبوبیت فرانسوا اولاند،‌ رئیس جمهوری فرانسه از نظرسنجی ماه گذشته میلادی که 23 درصد بود، پنج درصد دیگر کاهش داشته است و به 18 درصد رسید.

این میزان حتی از 25 درصد مدت مشابه در نظرسنجی آوریل کمتر است و به میزان محبوبیت فرانسوا میتران، رئیس جمهوری اسبق فرانسه در سال 1991 که 22 درصد بود نزدیک است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اولاند در احیای محبوبیتش دچار مشکل شده چرا که در دروانی است که مناظرات بر سر سطح مالیات بر اقدامات وی برای رونق بخشیدن به اقتصاد مخدوش فرانسه سایه افکنده و حمایت وی از حملات نظامی علیه سوریه باعث واکنش‌هایی پیچیده شده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که محبوبیت اولاند در میان حامیان حزب سبز از ماه گذشته میلادی به 19 درصد رسیده که خود نشانگر افزایش تنش‌ها میان حزب سوسیالیست‌های وی و متحدان سبز در دولت پاریس است.

اولاند در هفته جاری قصد دارد تا برنامه‌های جدید خود درباره پایین آوردن استفاده از سوخت فسیلی و مالیات بر کربن را مطرح کند.

انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه در 2017 برگزار می‌شود.






September 22nd, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی